Visma | PinkWeb introduceert Connected Signing

Geplaatst op 02-12-2021 in Productnieuws

PinkWeb voegt ondertekenen van PDF-documenten toe aan het PinkWeb klantenportaal voor accountancy. Documenten goedkeuren is al mogelijk sinds de eerste versie van ons portaal. Met Connected Signing wordt de digitale handtekening onderdeel van het volledige digitale proces.

We willen voor accountancykantoren de one-stop-shop zijn voor geautomatiseerd documenten delen én ondertekenen. Connected Signing is onderdeel van het volledige proces rondom documenten uitwisselen. Met Connected Signing zet je een handtekening op zowel fiscale- accountancydocumenten als op documenten zoals contracten, notulen en brieven. Allemaal in de voor gebruikers vertrouwde online omgeving.

Connected Signing wordt automatisch toegankelijk voor iedere gebruiker van het portaal. Klanten betalen niet extra voor de functionaliteit. De oplossing wordt bovendien in iedere fase krachtiger en completer. ‘Uiteindelijk ondersteunen we alle documentstromen in ons portaal. Dat levert gemak, duidelijkheid voor gebruikers en eenduidigheid in de manier van werken op’, zegt Jelmer Nieuwenweg, Managing Director. ‘Dit zorgt voor grip op processen en ik ben blij dat we onze klanten hierin kunnen ondersteunen. We richten hun processen nu met nog meer zekerheid en efficiëntie in. Zo zijn klanten meer dan klaar voor de toekomst.’

Wat is Connected Signing?

We willen met Connected Signing het volledige proces waarborgen binnen het portaal. Van documenten uploaden, ook vanuit andere software, tot ondertekenen en terug in het dossier plaatsen. Volledig geïntegreerd en zonder handmatige, foutgevoelige handelingen.

Veiligheid staat hierbij voorop. We mailen geen externe URL’s en documenten komen alleen terecht bij degenen voor wie ze zijn bedoeld. De inhoud van het document is beschermd tegen wijzigingen en de gebruiker weet zeker dat de juiste mensen ondertekenen. Alle informatie blijft binnen het portaal, dat we ontwikkelen volgens de hoogste veiligheidsstandaarden.

De roadmap: uitrol in fases

We rollen Connected Signing uit in fases, zodat gebruikers snel kunnen profiteren van de eerste mogelijkheden. De eerste stap is per direct beschikbaar en omvat het sealen van PDF-documenten. Documenten krijgen een tijdstempel die zichtbaar blijft buiten het portaal. Zo is er altijd zekerheid over de authenticiteit, integriteit en geldigheid van het document.

Hierna volgt snel de mogelijkheid tot inline signing. Dit betekent dat accountants hun eigen handtekening kunnen zetten. Tot slot voegen we het hoogste niveau van ondertekenen toe met een persoonsgebonden accountancy beroepscertificaat. Zo is ook het volledige SBR Assurance proces af te handelen in ons portaal.

Product Strategy Director Marcel Janssen is razend enthousiast: ‘Met Connected Signing komen we tegemoet aan een klantwens die al langere tijd bestaat. We zijn heel blij dat we dit voor onze klanten kunnen maken.’

Meer informatie over Connected Signing? Je vindt het hier!