Uitrol Countus Portal op basis van Cliënt Online

Op 1 april 2011 zijn Countus en PinkWeb gezamenlijk gestart met de uitrol van het nieuwe klantenportaal Mijn Countus. Het klantenportaal van Countus is ontwikkeld op basis van Cliënt Online 3.0 van PinkWeb. Dit klantenportal is naadloos aangesloten op de interne systemen en heeft geïntegreerde koppelingen met de back office om de werkprocessen te ondersteunen. Cliënten kunnen gegevens inzien, mutaties en documenten doorgeven en natuurlijk stukken online accorderen. De uitrol start met een klein aantal klanten van Countus en zal stapsgewijs worden uitgebreid.

De grootste efficiencywinst wordt bereikt doordat de portal is aangesloten op de interne systemen bij Countus. CRM, het elektronisch dossier, de aangiftesoftware en de samenstelsoftware zijn gekoppeld aan Cliënt Online. Hierdoor is het mogelijk dat de medewerkers van Countus zoveel mogelijk blijven werken in de software waar zij aan gewend zijn. De lay-out van de portal is aangepast aan de huisstijl van de Countus website. Mijn Countus biedt volledige ondersteuning voor XBRL/SBR.
De geïntegreerde koppelingen zijn gemaakt in samenwerking met Compello en 2Point en bestaan onder andere uit Microsoft Navision, Microsoft Sharepoint, Primaccount en accountview.

Naast deze koppelingen bestaat er de mogelijkheid gebruikt te maken van Single SignOn. Door één keer in te loggen op de portal kan men direct toegang krijgen tot andere applicaties waarvoor de gebruiker is geautoriseerd. Er zijn Single SingOn mogelijkheden naar Unit4 Salaris Online en Accountview Online. Tevens beschikt de klant altijd tot het meest actuele nieuws specifiek gericht op de branche waarin deze werkzaam is.  De komende tijd zullen ook andere pakketten, voornamelijk agrarische systemen, via de portal ontsloten worden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *