In gesprek met… Nico Ligthart van Wansink & Partner

Hoe mooi is het om een ondernemer te ondersteunen om zijn doel te bereiken. Om een bijdrage te leveren aan het realiseren van een droom en deze ook uit te zien komen. Of het nu gaat om die nieuwe grote klant die graag zijn omzet wil vergroten, of die klant die gaat voor het positieve beoordelingsresultaat van de klanten. Elke ondernemer verdient de juiste begeleiding en ondersteuning bij het behalen van hun doel. En daar doen de medewerkers bij Wansink & Partner het voor. Partner zijn in het behalen van doelen. Om die doelen te bereiken heeft de ondernemer een duidelijk en effectief meetsysteem nodig: zijn (financiële) administratie. Een betrouwbaar systeem voor interne beheersing, die helpt om zo snel en gunstig mogelijk de (fiscale) verplichtingen van nu en in de toekomst te voorzien en te voldoen.

Waarom hebben jullie besloten gebruik te gaan maken van een klantenportaal?

Voor ons is het doel van een klantenportaal om de klant te voorzien in een digitaal dossier waar hij eenvoudig zijn aangiften en jaarstukken kan terug vinden. Hij hoeft ons niet op te bellen, mailen en te wachten op zijn stukken, maar kan er direct bij. Daarnaast heeft de klant door online te accorderen meer controle over zijn aangiften. Hij ziet precies wat wij doen!

Eerder hebben jullie gebruik gemaakt van een ander portaal. Wat was de reden om over te stappen?

De gebruiksvriendelijkheid liet te wensen over. Ook was er een aantal aspecten voor ons gevoel ‘niet af’. We willen een compleet portaal, waarbij alle mogelijkheden goed worden benut en zijn doorgevoerd.

Waarom hebben jullie gekozen voor het portaal van PinkWeb?

Wij hebben in het verleden al gebruik gemaakt van Cliënt Online. De service is ons toen goed bevallen. De enige reden dat we destijds voor een ander portaal hebben gekozen was omdat deze aanbieder ook de leverancier was van ons CRM-pakket. Nu sluit Cliënt Online hier ook op aan, waardoor synchronisatie van gegevens mogelijk is. De look en feel van ons kantoor is overgenomen en jullie richten je voor 100% op het portaal als core business.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

Cliënt Online is gemakkelijk op te zetten en te gebruiken. Ook voor onze klanten en dat staat voor ons voorop. Daarnaast zijn de koppelingen met andere systemen gebruiksvriendelijk. Dat is voor ons heel belangrijk.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

Dit jaar is onze nieuwe website gelanceerd. Bij de bouw van deze website hebben wij getracht om meer online bereikbaar te zijn voor onze (toekomstige) klanten door middel van een webblog en whitepapers. Cliënt Online sluit hier uiteraard goed op aan en is dan ook geïntegreerd in de website onder de naam ‘Wansinkweb’.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal (zijn) gaan omarmen?

Wat nu al duidelijk is, is dat deze klanten erg enthousiast zijn. We willen ieder kwartaal een gedeelte van onze klanten op het portaal aanmelden. Onze kracht ligt in de persoonlijke manier van werken. Wij proberen dus ook zoveel mogelijk klanten persoonlijk over het portaal in te lichten en hen de mogelijkheden te tonen. Velen zijn al snel enthousiast en kunnen niet wachten tot ze kunnen inloggen. Gelukkig kunnen we dat snel regelen!

Wat zien jullie graag in toekomstige versies van het portaal?

Op dit moment missen wij nog niets. Ik denk ook dat we er eerst een tijd mee moeten werken om hier een goed antwoord op te geven. Ik stel voor dat we deze vraag volgend jaar nog een keer beantwoorden!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *