Logo Cliënt Online

Vaker een Cliënt Online update

We hebben leuk nieuws: we gaan Cliënt Online vaker updaten. Tot nu toe kreeg u twee keer per jaar een grote update van het portaal, in mei en in september. Daardoor zat er tussen de najaars- en de voorjaarsrelease bijna acht maanden. Een lange tijd om te wachten op gewenste functionaliteit en nieuwe mogelijkheden.

Dat gaan we dus anders doen: vanaf dit najaar zullen we elke zes tot acht weken met een nieuwe versie van Cliënt Online komen! Deze update krijgt u automatisch als u Cliënt Online in de standaardomgeving gebruikt.

Zoals gezegd, we beginnen hier dit najaar mee. Cliënt Online 3.7 is de eerste versie die we op 28 oktober hebben uitgegeven in deze cyclus.

Wat betekent dit voor u?

Om te beginnen dat u in sommige gevallen minder lang hoeft te wachten op een aangedragen verbetering of wens (hoewel we natuurlijk nog steeds niet altijd alles in de eerstvolgende versie zullen kunnen realiseren; er zijn nog zoveel ideeën en plannen). De updates die we uitbrengen zullen dus per keer wel kleiner zijn dan de grote updates van voorheen. Zo kunt u gelijkmatiger over het jaar wennen aan nieuwe ontwikkelingen in het portaal.

We werken sinds de zomer van 2013 ook met een nieuwe developmentmethodiek, die dit mogelijk maakt. Daarin worden steeds kleinere selecties aan issues tegelijkertijd opgepakt, wat de focus en aandacht voor deze issues ten goede komt. Tegelijkertijd hebben we het voorbereidings- en testproces geoptimaliseerd, wat een positief effect heeft op iets wat we heel belangrijk vinden: de kwaliteit van het gerealiseerde en uitgeleverde werk.

We zullen vanaf dit najaar ook vaker klankbordbijeenkomsten organiseren en hopen dat u met ons meedenkt over nieuwe ontwikkelingen en de optimalisatie van bestaande mogelijkheden!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *