De cirkel is rond met de Signing Hub met AI en ML
Geplaatst op 07-11-2022 in Medewerkers
Bij Visma | PinkWeb stellen wij onszelf constant de vraag: hoe kunnen wij het onze klanten nog makkelijker maken? Harold Vreeswijk is voor velen een bekend gezicht. Hij is inmiddels al zeven jaar onderdeel van ons team, waar hij begon als developer en nu werkzaam is als consultant. Harold heeft veel ontwikkelingen meegemaakt bij Visma | PinkWeb, maar nu mochten hem vragen stellen over de ontwikkelingen met artificial intelligence en machine learning, waar hij nu aan werkt is én waar hij enthousiaste klanten voor zoekt om te testen!
Ik heb gehoord dat je met iets heel erg spannends bezig bent. Kan je hier meer over vertellen?
We zijn heel druk met het ontwikkelen van de “Signing Hub”, de makkelijkste en snelste manier om digitaal documenten te laten ondertekenen. En daarin zit de crux, want “makkelijk en snel” gaat over het uitfaseren van zoveel mogelijk handmatige stappen. En dat vraagt veel van een oplossing.
Dat heeft met allerlei dingen te maken. Om het proces naar een handtekening optimaal in te richten, willen we natuurlijk weten voor welke relatie het document is, maar ook wat voor documenttype het betreft en over welke periode het gaat. Dat is best veel informatie, dus hoe hou je dat toch makkelijk, is de vraag.
Toen vroegen we ons af: “kunnen we dat niet gewoon automatisch bepalen?” En ‘gewoon’ klinkt heel simpel, maar als je kijkt hoeveel techniek er nodig is om dat allemaal automatisch te detecteren, dan moet je gebruik gaan maken van artificial intelligence (AI) met machine learning (ML).
AI en ML maken het werk dus sneller en makkelijker, maar hoe werkt dat dan?
Stel je voor dat je in plaats van telkens weer zelf het documenttype, relatie, deadlines en ondertekenaars aan te moeten geven, je alleen nog hoeft aan te vinken dat je een document wil laten ondertekenen! En dat dat alles is, meer hoef je niet te doen. PinkWeb doet de rest, volledig automatisch: Machine learning betekent dat het systeem zichzelf traint.
Dat klinkt fantastisch! Wat betekent dit nog meer voor PinkWeb gebruikers?
Wat het vooral betekent is dat, doordat wij slimmigheden aan onze klanten aanbieden, zij veel efficiënter kunnen werken. Dat is zo’n gigantische toegevoegde waarde: super snel, makkelijk, met minder kans op fouten en veilig. Ze besparen daar een hoop gedoe mee en zo kunnen onze klanten hun tijd aan andere zaken besteden.
Dit is al een hele mooie stap! Zijn er nog meer dromen die jij hebt voor de toekomst?
Ja, jeetje, ik heb heel veel dromen… In essentie komt het erop neer dat ik droom van een zoveel mogelijk geautomatiseerd proces voor onze klant, zodat zij zich kunnen richten op wat zij moeten doen. Zo makkelijk mogelijk alles door PinkWeb naar hun klant. De vraag is natuurlijk hoe je dat doet. En dat is heel interessant om over na te denken. We zijn al druk om alle koppelingen en mogelijkheden verder uit te breiden. Zo faseren we zoveel mogelijk handmatige stappen uit. Dat vind ik daar heel mooi aan.
Is het PinkWeb portaal in jouw ogen ooit compleet?
Nee, als je kijkt hoe Visma | PinkWeb twintig jaar geleden begon als heel simpel “een documentje uploaden”. Uiteindelijk zijn daar koppelingen op gebouwd en is er functionaliteit voor handtekeningen en veel meer aan toegevoegd. Dat integreren we dan ook weer allemaal met elkaar.
Recent hebben we een krachtige integratie met Sharepoint gebouwd. Van daaruit kunnen direct documenten worden gedeeld of ondertekend door de klant. Alle ondertekende of aangeleverde documenten komen ook weer automatisch terug in Sharepoint, op de juiste plek. Zo maken we de cirkel rond!
En we hebben nog steeds genoeg ideeën, dus klaar zijn we nooit.