Even voorstellen: consultant Harold

Geplaatst op 16-01-2019 in Medewerkers

Een mooie start van het jaar voor onze afdeling consultancy. In januari verwelkomden we Harold Vreeswijk in het team. Harold is geen nieuw gezicht, hij werkt al meer dan drie jaar bij PinkWeb als developer. Omdat je hem in de toekomst misschien tegenkomt als consultant, willen we hem graag even aan je voorstellen.

Waarom heb je de overstap gemaakt van developer naar consultant?

‘Ik realiseerde me vorig jaar dat ik als developer niet meer op mijn plek was. Ik krijg er energie van als ik klanten blij kan maken en dat kon in die technische rol niet echt. We bespraken de mogelijkheid om als consultant aan het werk te gaan. In de loop van vorig jaar ben ik dat één dag in de week gaan proberen. Ik merkte meteen dat ik het heel leuk werk vond. In eerste instantie leek er geen plek te zijn bij PinkWeb om fulltime consultant te worden, maar uiteindelijk kon het toch. Daar was ik blij om. PinkWeb is een leuk bedrijf en ik blijf hier graag nog een tijd werken.’

Wat vind je leuk aan je nieuwe functie?

‘We hebben zoveel verschillende soorten klanten in allerlei soorten en maten. Iedere klant loopt weer tegen iets anders aan waar hij moeite mee heeft. Ik wil die moeite graag wegnemen. Als je energie steekt in iemand uitleggen hoe het werkt en je ziet dan uiteindelijk het kwartje vallen. Dat is leuk. En natuurlijk als klanten positief over je zijn. Laatst zat ik met een klant die begon met: nou, laten we eerst eens vertellen wat allemaal goed gaat. Ik verwachtte dat daarna de lijst kwam van dingen die niet goed gingen, maar die kwam niet. Dat zijn mooie momenten.’

Hoe wil je je rol als consultant zo goed mogelijk invullen?

‘Dankzij mijn ervaring als developer heb ik meer inzicht in de technische kant van het portaal. Ik weet bijvoorbeeld wat koppelingen onder water doen. Het is voor mij een uitdaging om dat hele technische verhaal zo uit te leggen dat ook onze klanten het snappen. De technische kennis komt in het werk van consultant erg van pas, omdat je de schakel bent tussen het product en de klant. Daar ga ik dus zeker gebruik van maken.’