In gesprek met… Wim de Wert van De Wert Accountants en Belastingadviseurs

Geplaatst op 25-07-2013 in Klantverhalen

De Wert accountants & belastingadviseurs is een middelgrote maatschap in Eindhoven van accountants en belastingadviseurs met ruime ervaring. Met 40 enthousiaste mensen denken zij graag mee met ondernemers en particulieren. Klein genoeg voor een persoonlijke aanpak en groot genoeg om op een breed vlak te ondersteunen. Wim de Wert vertelt over de wijze waarop zij Cliënt Online gebruiken en hoe zij het gebruik uitbreiden. Inmiddels zijn zij ook ver gevorderd met de implementatie van de koppeling met Innolan Alure.

 

Makkelijk werken met PinkWeb

Waarom hebben jullie besloten gebruik te maken van een klantenportaal?

Wij zijn continu bezig met het optimaliseren van onze werkprocessen en zijn van mening dat een klantenportaal hier aan kan bijdragen. Wij kunnen daardoor beter met onze klanten samenwerken, waardoor we veel tijd besparen. Het contact met onze klant is door het gebruik van het portaal intensiever geworden, waardoor zij van meer aandacht verzekerd zijn. We geloven immers in persoonlijk contact met onze klanten.

Wat heeft jullie doen besluiten om het portaal van PinkWeb te gaan gebruiken?

Cliënt Online biedt de mogelijkheid om met verschillende softwarepakketten te koppelen. Juist deze open structuur heeft ons doen besluiten voor het portaal van PinkWeb te kiezen. Voor het accorderen van documenten gebruiken wij PrimaSign en de koppeling met Cliënt Online werkt heel makkelijk. Ook de Single SignOn naar Twinfield wordt veel gebruikt en zorgt voor een hoop gemak. Wij zijn nu bezig met de implementatie van de koppeling met Innolan Alure voor het toegankelijk maken van het cliëntdossier voor onze klanten.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

Tot 2008 hebben wij al onze diensten op de ‘ouderwetse’ manier aangeboden aan onze klanten. In 2008 zijn wij naast het aanbieden van papieren aangiften ook aangiften online gaan aanbieden. Sinds 2012 bieden we de loonaangiften en salarisstroken alleen nog online aan. Een keuze die ons zeer goed bevalt gezien de tijdsbesparing. Als extra service naar onze klanten en om de samenwerking te versterken bieden wij de inkomstenbelastingen, vennootbelastingen en binnenkort de jaarrekeningen zowel online als op papier aan, maar de focus gaat in de toekomst steeds meer liggen op het online aanbieden van de documenten.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

Zowel wij als onze klanten hebben baat bij het gebruik van het klantenportaal. De klant hoeft door het gebruik van Single SignOn niet langer meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. Doordat wij steeds meer online werken worden de processen gestroomlijnd. Dit levert ons meer inzicht op en we weten altijd wat de status van een document is.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal zijn gaan omarmen?

Wij hebben onze klanten met zachte dwang op het portaal aangemeld. Voordat zij een e-mail met inloggegevens ontvingen, hebben zij van ons een brief met handleiding gekregen. Op dit moment maakt ongeveer 80% van onze klanten die wij hebben aangemeld gebruik van het klantenportaal. Om te zorgen dat onze klanten gebruik blijven maken van het portaal en wij betrokken blijven, ondersteunen wij de klant op de juiste wijze. Het klantenteam krijgt een melding en reageert wanneer een klant een document geplaatst heeft. Daarnaast begeleidt het secretrariaat de klanten ook bij technische vragen.