PinkWeb Product Update – Februari 2023

Geplaatst op 23-02-2023 in Productnieuws

PinkWeb is continu in ontwikkeling. Of het nou gaat om een nieuwe integratie, een update in bestaande functionaliteit of ‘gewoon’ een bugfix: we nemen jou graag nog meer mee in wat we allemaal doen. In de PinkWeb Productupdate vind je daarom iedere maand een selectie van mooie en belangrijke updates in onze oplossingen.

 

PinkWeb Product Update

 

Aangiftetijd: help je klanten met inloggen

Wat kun jij in 2023 verwachten van PinkWeb? Het komende jaar gaan we weer veel realiseren. Denk aan betalen via iDeal in PinkWeb of SBR Assurance in PinkWeb zonder extra ondertekensoftware.

Het is weer zover: de tijd van de aangiftes inkomstenbelasting. We zien dat in deze periode gebruikers inloggen die soms maar 1 of 2 keer per jaar inloggen. Deze gebruikers hebben daarom moeite met het onthouden van hun inloggegevens. Zie jij in deze periode ook een toename van hulpvragen bij het inloggen? Dan hebben we de volgende 3 tips voor je.

Tip 1: inloggen via de app

Met de app hoeft je klant zijn gebruikersnaam en wachtwoord niet te onthouden. Hij heeft deze gegevens alleen nodig om de app eenmalig te activeren. Daarna logt de klant in met de vingerafdruk of gezichtsscan. Dit is natuurlijk afhankelijk van het type mobiele telefoon dat de klant heeft. Is dit niet mogelijk dan gaat het inloggen via een pin-code. Wil je meer zien en lezen over de app?

Lees hier verder

Tip 2: inloggen met Google of Microsoft

Gebruikersnamen en wachtwoorden onthouden is moeilijk. Veel gebruikte inlognamen en wachtwoorden kunnen we beter onthouden dan de minder vaak gebruikte. Log je 1 of 2 keer per jaar in bij PinkWeb, dan heb je je inloggegevens niet meteen paraat. Maar log je regelmatig in bij Google voor bijvoorbeeld Gmail, dan heb je de inloggegevens waarschijnlijk in je hoofd of ben je standaard ingelogd.

Daarom kun je nu met je Google, Microsoft of Visma account inloggen. Ben je altijd ingelogd bij Google dan word je automatisch ingelogd bij PinkWeb.

Wil je weten hoe dit moet? Lees het hier!

Tip 3: authenticator in plaats van SMS

Heeft je klant problemen met het ontvangen van SMS-codes en helpt het uit- en aanzetten van de mobiel niet? Dan raden we het gebruik van een authenticator aan. Als je klant een authenticator heeft geactiveerd, dan genereert deze een code waarmee de klant kan inloggen of ondertekenen. Dit is een goede oplossing voor als een klant in het buitenland is, omdat SMS-codes daar vaak slecht worden ontvangen.

Meer weten? Lees deze hulpartikelen

 

Layout update: instellingen koppelingen

De instellingen van alle koppelingen zijn nu te vinden in de nieuwe layout. Het is niet meer mogelijk om koppelingen in te stellen in de oude layout. De instellingen zijn ondergebracht bij de module waar de koppeling betrekking op heeft. Zo vind je de instellingen van koppelingen die documenten plaatsen voor ondertekening onder Accordering -> Instellingen.