PinkWeb Product Update – Juni 2023

Geplaatst op 29-06-2023 in Productnieuws

PinkWeb is continu in beweging. Nieuwe integraties, updates in bestaande functionaliteiten of ‘gewoon’ bugfixes: we nemen jou graag mee in wat we allemaal doen. Elke maand geven we je een update van de mooie en belangrijke updates in onze oplossingen. Vandaag in de spotlight: SBR Assurance en veelgestelde vragen.

 

PinkWeb Product Update banner

 

SBR Assurance van PinkWeb gebruiken

Vanaf 12 juli 2023 kan je zelf PinkWeb instellen voor SBR Assurance. Onder Accordering->Instellingen->Ondertekenen->SBR Assurance kan je Visma|PinkWeb kiezen als ondertekenpartner.

Onze eigen oplossing is veilig, makkelijk, efficiënt, voordelig en volledig in de cloud. Om gebruik te maken van onze oplossing heb je een token (HSM) in de cloud nodig. Wij ondersteunen cloud HSM van KPN.

Lees hier hoe je een cloud HSM kunt aanvragen of hoe je het bestaande beroepscertificaat kunt overzetten naar de cloud

 

PDF ondertekenen van PinkWeb gebruiken

Sinds een jaar is het mogelijk om PDF documenten digitaal te watermerken en zichtbaar te ondertekenen.  Als je dit wilt gebruiken moet je onder Accordering->Instellingen->Ondertekenen->PDF de optie PinkWeb selecteren.

 

Stel jouw handtekening in

Bij Mijn account onder Mijn gegevens -> Handtekening kan je de volgende gegevens opslaan:

  • Titulatuur voor: de titel(s) voor je naam
  • Titulatuur na: de titel(s) achter je naam
  • Ondertekening namens: standaard is dit de vestiging waaronder de kantoorgebruiker valt
  • Functie: deze is alleen aan te passen voor de kantoorgebruiker door een (andere) kantoorbrede beheerder
  • Plaats: standaard de plaats van de vestiging
  • Handtekening: hier kan je een afbeelding (jpg of png) van je handtekening uploaden

 

Preview handtekening in PinkWeb mailing

 

WebDav en Microsoft Office

Als je via de WebDAV koppeling rechtstreeks een MS Office document opent, word je gewaarschuwd dat de bron een aanmeldingsmethode gebruikt die mogelijk onbeveiligd is. Deze waarschuwing gaat niet op voor de WebDAV koppeling van PinkWeb. De aanmeldingsmethode die wij gebruiken is veilig.

De oplossing is het bestand te kopiëren naar een andere locatie en dan te openen.

 

Beantwoord de veelgestelde vragen

Om je klanten sneller te kunnen helpen hebben we veelgestelde vragen op een rijtje gezet en beantwoord. Je kan deze zelf gebruiken maar je klanten kunnen deze ook zelf bekijken in onze service omgeving.

Bekijk hier de veelgestelde vragen

 

Extra hulp in PinkWeb

Er zijn een aantal nieuwe oplossingen gemaakt om jou en je klanten te helpen in PinkWeb.

  • Als er een foutmelding komt bij het autoriseren en ondertekenen met ValidSign door een kantoorgebruiker wordt er via een tekstballon aangegeven wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.
  • De beheerder kan nu via het helpmenu het telefoonnummer en e-mailadres van de helpdesk vinden.
  • Er is speciaal voor kantoorgebruikers een training ‘Dossier introductie’. Deze training vind je in het helpmenu onder Online trainingen. Deze training is bedoeld om bijvoorbeeld nieuwe kantoorgebruikers op weg te helpen in PinkWeb.

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

Vraag gelijk een offerte aan

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.