Zichtbaar ondertekenen in het portaal nu ook voor klanten van accountants

Geplaatst op 13-07-2022 in Productnieuws

Visma | PinkWeb voegt weer nieuwe functionaliteit toe aan Connected Signing – het ondertekenen van documenten in ons portaal, volledig geïntegreerd in je digitale werkproces. Het is vanaf nu ook voor klanten van accountants mogelijk om een zichtbare digitale handtekening te zetten op door de accountant aangeboden PDF-documenten.

 

Zichtbaar ondertekenen in het portaal nu ook voor klanten van accountants

 

Met Connected Signing introduceerden we vorig jaar voor het eerst het ondertekenen van PDF-documenten in het PinkWeb portaal. Niet als een actie op zich, maar als onderdeel van het volledige proces rondom een document, van aanmaken tot dossiervorming. Makkelijk, snel en veilig in jouw vertrouwde online omgeving.

Door toe te voegen dat ook klanten van accountants hun handtekening kunnen zetten, is het digitaal ondertekenen in ons portaal echt een volledig proces geworden.

Hoe werkt het precies?

Wanneer je een PDF aanbiedt aan je klant, geef je aan of een handtekening vereist is. Zo ja, dan wordt het document na akkoord van beide partijen automatisch voorzien van een digitale handtekening van jou én de ondernemer.
Deze zichtbare handtekening bestaat uit de organisatie, naam van de ondertekenaar en datum en plaats van ondertekening. Zo is in één oogopslag duidelijk wie heeft getekend en omvat het proces van digitaal ondertekenen – als gewenst – alle partijen. De accountant én de betrokken ondernemers.

De accountant heeft hier bovenop de keuze om zijn handtekening nog persoonlijker te maken, door de titulatuur, functietitel, plaats en vestigingsnaam aan te passen en een afbeelding van zijn natte handtekening toe te voegen. Deze optie hebben ondernemers niet.

Wat is Connected Signing ook alweer?

We willen voor accountancykantoren de one-stop-shop zijn voor geautomatiseerd documenten delen én ondertekenen. Zonder onnodig handwerk en dus minder foutgevoelig. Connected Signing is onderdeel van het volledige proces rondom documenten uitwisselen. Van documenten uploaden tot ondertekenen en verzenden of in het dossier plaatsen.

Connected Signing is veilig: je blijft in je vertrouwde omgeving en gebruikt geen mail of externe links meer. Documenten gaan altijd naar de juiste persoon. Bovendien kun je snel, altijd en overal ondertekenen via het portaal of de app en zijn er geen aparte handelingen of pakketten meer nodig. Je betaalt niet extra voor Connected Signing: digitaal ondertekenen via het PinkWeb portaal is altijd bij je abonnement inbegrepen.

Lees alles over Connected Signing op onze website

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

Vraag gelijk een offerte aan

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.