Hoe effectief cliëntgegevens uitvragen?

Als accountant heb je regelmatig informatie nodig van je cliënten. Voor aangiftes, jaarrekeningen, aanvulling van het dossier en ga zo maar door. Je vraagt deze informatie op dit moment misschien uit via email of programma’s als WeTransfer en Dropbox.

Dit is niet de ideale aanpak. Het kost vaak heel wat telefoontjes en mails om alle documenten en gegevens te ontvangen die je nodig hebt. Daarnaast zijn deze gegevens vaak vertrouwelijk en email is een onveilige manier om de informatie uit te wisselen. Programma’s voor het uitwisselen van documenten zijn veiliger, maar je bent veel tijd kwijt met het werken via verschillende aanlevermethodes en processen.

Het liefst wil je snel belangrijke informatie uitwisselen en direct met de klant communiceren. Dit doe je met de PBCL: de Prepared By Client List. Dit is een lijst van door de klant aan te leveren stukken.

Client Online van PinkWeb maakt het makkelijk om zo’n lijst samen te stellen. Via onze online omgeving vraag je met vragenlijsten alle benodigde informatie met een paar muisklikken op. Snel, gestructureerd en via één centrale, veilige omgeving.

In deze best practice vertellen we je over de verschillende manieren waarop je in Client Online gegevens uitvraagt. We geven je meer informatie over: