Koppeling Forecast XL

Koppeling Forecast XL

PinkWeb heeft een koppeling met ForecastXL gerealiseerd. ForecastXL is een managementinformatietool voor MKB en Accountancy. Data uit verschillende bronnen, denk aan boekhoud-, CRM- en HRM-pakketten, wordt verzameld op een door u samengesteld KPI dashboard.

Maak statistische prognoses over data, voeg keuzes als leningen en investeringen toe en analyseer verschillen tussen de gerealiseerde en verwachte cijfers. ForecastXL stimuleert samenwerking dankzij een ingebouwde workflow. Uw rapportages draait u over verleden, heden en toekomst. Zo helpt ForecastXL bij het halen van verbeterde resultaten door inzicht, toekomst en controle.

Dankzij de koppeling kunnen accountants en hun cliënten nu eenvoudig en direct via Client Online inloggen bij ForecastXL. Het onthouden van aparte inloggegevens en inloglocaties is niet meer nodig.

Activeren? Zoek contact met uw accountmanager.

Hoe ziet een dag er op een accountantskantoor uit?

Zit u de hele dag achter stapels papier of verricht u juist veel advieswerkzaamheden? Afgelopen tijd heb ik meegemaakt dat je door het online samenwerken steeds efficiënter en effectiever te werk kan gaan. Je houdt meer tijd over voor hetgeen je daadwerkelijk gestudeerd hebt. Is het niet fantastisch dat je je administratieve rompslomp in een mum van tijd kan afhandelen en tijd over houdt voor extra strategische advieswerkzaamheden?

Toen er nog geen internet bestond en men de boekhouding en de aangiftes allemaal handmatig moest verrichten, stonden de kasten vol met ordners en de kelders vol met archiefdozen. Tegenwoordig kom je dat niet meer zo vaak tegen. Steeds meer kantoren hebben hun administratie in de Cloud. Hiermee is je administratie ook overal ter wereld beschikbaar. Het heeft wel één nadeel en dat is dat je tijdens je vakantie ook even wilt gluren wat de laatste stand van zaken is bij die ene klant waar je een offerte hebt achtergelaten.

Dagelijks bezoek ik een aantal accountantskantoren en zie dat men interesse toont in het online samenwerken. Werkt u inmiddels ook online met uw cliënten? Wat is nu echt het voordeel van online samenwerken?

De belangrijkste voordelen van online samenwerken zijn het behalen van tijdwinst door efficiëntere communicatie en een betere dienstverlening doordat cliënten zelf 24/7 bepaalde informatie kunnen opvragen en/of online kunnen aanleveren. Bovendien ervaren cliënten online samenwerken als een positieve manier van zakendoen. U creëert immers transparantie en betrekt de cliënt intensiever bij het proces.

Dit is toch wat u ook graag zou willen? Of bent u  bang dat u door online samenwerken minder goed contact heeft met uw cliënt?  Ik ben benieuwd hoe u hierover denkt. In mijn volgende blog meer hierover.

Canan Caliskan-Kantar, accountmanager New Business @ Pink Web Applications

Het nieuwe Client Online

Het nieuwe Client Online

Met trots presenteren we u het nieuwe Client Online. We hebben het portaal volledig vernieuwd, met een volledig nieuw design én nieuwe abonnementen! We hebben drie abonnementen met een vast tarief per cliënt voor onbeperkt gebruik. Voorspelbaar en transparant, in een volledig nieuw ontworpen klantenportaal.

Samen met een betrokken groep klanten zijn we ruim een jaar geleden begonnen met een inventarisatie van hun wensen en ideeën. Daar zijn we mee aan de slag gegaan. De eerste schetsen hebben we getoetst bij dezelfde kantoren, bij leden van ons team uit verschillende disciplines en bij experts op het gebied van user interfaces. Dat leverde heel veel waardevolle informatie op. Ook ontwikkelde prototypes hebben we op die manier met velen getest en gefinetuned. We zijn heel trots op het resultaat.

Design
Wat is er nieuw aan het design? Een complete nieuwe look & feel, die frisser en moderner oogt. Ook biedt de nieuwe interface optimaal gebruikersgemak voor zowel u als uw cliënten. Klanten worden automatisch naar de relevante taken geleid, er zijn minder kliks nodig en er is meer ruimte om de belangrijkste content goed te presenteren. Uiteraard is het portaal te personaliseren met verschillende ‘branding’-opties: de headerfoto, kleurstelling en het logo kunnen worden aangepast. Zo wordt het portaal hét persoonlijke online visitekaartje van de accountant naar zijn cliënt.

Het nieuwe Client Online werkt optimaal op alle verschillende devices. Het maakt niet uit of u via uw pc, laptop, tablet of mobiel het portaal gebruikt; de interface wordt zo aangepast, dat alle functionaliteit op een handige manier gebruikt kan worden.

Op een rijtje
• Nieuwe frisse look volgens de laatste designtrends
• Persoonlijke ‘branding’ van het kantoor
• Intuïtieve interface voor de gebruiker
• Volledig responsive: het uiterlijk schaalt slim mee met het schermformaat
• Voorbereid op de toekomst van online begeleiden en samenwerking

Nieuwe abonnementen
Cliënten van accountants willen vooraf graag weten waar ze aan toe zijn. Daarom vragen ze hun accountant om nieuwe proposities en zijn veel kantoren bezig met het ontwikkelen van fixed price diensten. Wij spelen daarop in: de kosten van het nieuwe Client Online zijn daarom ook volledig voorspelbaar. Het nieuwe Professional abonnement biedt alle functionaliteit onbeperkt aan voor een vast tarief per cliënt.

Dit zijn de nieuwe abonnementen:
– Professional: de volle kracht van het hele portaal voor efficiency en het optimaal online begeleiden van de cliënt, met onbeperkt gebruik van alle modules;
– Enterprise: het Professional-abonnement met premium servicelevels;
– Basic: efficiency met een online dossier en onbeperkt online accorderen. Voor kantoren die klein willen starten.

Wilt u meer zien of gewoon informatie over de mogelijkheden?
Neemt u dan via 033 750 13 34 contact met ons op!

Nieuwe app ook voor Windows Phone

PinkWeb lanceert een Windows Phone versie van de app voor het accountancy klantenportaal Cliënt Online. Daarnaast is ook de Android app volledig vernieuwd. Met de Cliënt Online apps kunnen accountantskantoren op makkelijke en veilige wijze online samenwerken en communiceren met hun cliënten.

Apps zijn een belangrijk onderdeel van het Cliënt Online portaal en de gebruikerservaring voor zowel medewerkers van accountantskantoren als van hun cliënten. Gebruikers weten apps vaak beter en sneller te vinden dan mobiele websites en apps kunnen optimaal gebruik maken van innovatieve eigenschappen van de nieuwste telefoons.

Met de volledig vernieuwde app voor Android [download] wordt het meestgebruikte smartphone platform optimaal ondersteund. Ondanks dat Windows Phone [download] nog geen groot marktaandeel heeft t.o.v. Google en Apple, zijn er wel steeds meer accountantskantoren die voor optimale beheersbaarheid volledig gebruik maken van de combinatie van Windows 10 en Windows Phones. Met de nieuwe Windows Phone app kunnen die kantoren hun medewerkers en cliënten nu ook optimaal mobiel bedienen.

Functionaliteit

De apps bieden veel mogelijkheden en zijn gepersonaliseerd met het logo van het accountantskantoor dat de app aanbiedt. De volgende modules en functionaliteit zijn beschikbaar in de nieuwe Windows Phone en Android apps. De iOS app voor iPhone, iPad en Apple Watch is recent nog geüpdatet.

Accordering Online
Documenten goed- of afkeuren, zoals belastingaangiften en rapportages, en aangeven dat ze verstuurd kunnen worden naar bijvoorbeeld de Belastingdienst of Kamer van Koophandel. Cliënten kunnen in één keer documenten voor meer van hun bedrijven accorderen.

Dossier Online
Cliënten kunnen hun online dossier bij u inzien en documenten openen. Ze kunnen met de camera documenten scannen en uploaden in het online dossier. Gebruikers van het kantoor kunnen dit doen voor alle cliënten waar zij toegang tot hebben.

Actueel Online
Actuele nieuwsberichten lezen die speciaal zijn geselecteerd voor de individuele cliënt of gebruiker.

Contactinformatie 
In de app is uw contactinformatie opgenomen, zodat de cliënt snel contact kan opnemen.

Meer informatie over alle apps voor Cliënt Online

Cliënt Online nu in vier talen

Cliënt Online is per direct in vier talen beschikbaar: naast in het Nederlands en Engels, nu ook in het Duits en Frans.

Het volledige portaal is vertaald. Alle onderdelen en modules worden getoond in de taal die het kantoor als standaard heeft ingesteld of de keuze van/voor een individuele gebruiker. Ook alle e-mail- en sms-notificaties die gebruikers ontvangen worden automatisch verzonden in de taal die zij hebben aangegeven.

We vinden het belangrijk dat het werken met het portaal zo makkelijk mogelijk is voor alle gebruikers. Aansluiten bij die talen die individuele gebruikers het beste beheersen is daar een belangrijk onderdeel van. Er zijn veel kantoren die cliënten in Nederland bedienen met buitenlandse medewerkers. Daarnaast bedienen veel kantoren in de grensstreek ook buitenlandse cliënten die actief zijn op de Nederlandse markt. Het Cliënt Online portaal is hier nu volledig op voorbereid.

 

In gesprek met… Hanny Vermij van Stolp+KAB adviseurs en accountants

Interview met Hanny Vermij van Stolp+KAB adviseurs en accountants

Ten tijde van de start van de samenwerking met PinkWeb, circa 3 jaar geleden, had ons kantoor 46 medewerkers in dienst. Sinds 1 januari 2016 is Stolp Adviseurs en Accountants gefuseerd met Kab Accountants Voorburg. We zijn nu een middelgrote organisatie met circa 90 medewerkers op onze vestigingen in Roelofarendsveen en Voorburg.

Onze organisatie is actief in diverse sectoren en bedient al 75 jaar het midden- en kleinbedrijf. Wij zijn een no-nonsense kantoor met persoonlijke aandacht voor onze cliënten en proberen de drempel voor onze cliënten om bij ons te komen, zo laag mogelijk te houden.

Waarom hebben jullie besloten gebruik te gaan maken van een klantenportaal?
De tarieven staan onder druk en als kantoor wordt je gedwongen tot steeds verdere automatisering. De afhandeling van de retour ontvangen getekende stukken kostte naar onze mening onnodig veel tijd. Vanuit onze klantenkring kwam steeds vaker het verzoek om stukken digitaal aangeleverd te krijgen.

Eén en één is twee! Door cliënten hun eigen portaal aan te bieden, kunnen zij alle stukken eenvoudig benaderen. Door het digitaal accorderen is de voortgang eenvoudig te volgen en zijn stukken direct gearchiveerd.

Waarom hebben jullie gekozen voor het portaal van PinkWeb?
De koppelingen met de diverse softwarepakketten heeft ons doen besluiten te kiezen voor PinkWeb. De fiscale aangiften komen uit Elsevier Nextens. Voor de salarissen werken wij met Unit4 Salaris, helaas is die nog niet gekoppeld aan PinkWeb. De aangiften loonheffing worden door ons in pdf ter accordering aan de cliënten aangeboden. Ook kunnen we cliënten met Single SignOn koppelingen de mogelijkheid bieden om vanuit het portaal in te loggen op verschillende andere pakketten, zoals Twinfield en Exact.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?
Voor de cliënten is het voordeel dat alle documenten eenvoudig te benaderen zijn. Voor onze organisatie kan door het optimaal gebruik maken van de koppelingen, veel tijd bespaard worden met afhandeling en doorzending naar de diverse instanties. Geaccordeerde stukken worden in het digitale dossier onder Accordering Online per jaar gearchiveerd. Bovendien worden de publicatiestukken na accordering direct doorgestuurd naar de Kamer van Koophandel en de fiscale aangiften worden na accordering direct doorgestuurd naar de belastingdienst.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?
Nadat we met het portaal aan de slag zijn gegaan zijn we verder gegaan met automatiseren. Voor het boeken van administraties in Unit4 Accounting maken we gebruik van ScanSys en maken we gebruik van het elektronisch inlezen van bankmutaties. Vanaf 2016 gaan we volledig digitaal door ook onze dossiers digitaal aan te leggen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal (zijn) gaan omarmen?
Wij zijn begonnen met het aanbieden van alleen de aangiften loonheffing en omzetbelasting via het portaal. Dit leverde vooral voor het secretariaat de meeste tijdwinst op. De lay-out van Cliënt Online hebben we laten aanpassen naar onze eigen lay-out, passend bij onze website. Verder hebben we ook brochures in diezelfde lay-out laten maken. Hiermee hebben de nieuwe cliënten een goede beknopte handleiding voor het accorderen van stukken.

We hebben een helpdesk die dagelijks benaderbaar is voor vragen over het portaal. Indien mogelijk kijken we mee met Teamviewer, om het ook voor de onervaren cliënten leuk te maken om hun eigen stukken via hun portaal te kunnen accorderen.

Wat zijn jullie drie beste tips voor ingebruikname van het portaal?

        1. Start met het aanbieden van aangiften loonheffing en omzetbelasting voor accordering via het portaal.
          Voor de cliënt is dit de beste gewenning, doordat zij maandelijks of elk kwartaal moeten inloggen. Al snel wordt hen duidelijk waar en hoe de stukken moeten worden geaccordeerd. Bovendien bespaart deze eerste slag een hoop tijd met betrekking tot archivering en doorzending naar de belastingdienst.
        2. Betrek de organisatie bij de eerste fase van de uitrol. Begin met een bijeenkomst voor directie en medewerkers, waarin je laat zien wat het portaal inhoudt en wat de mogelijkheden zijn. De medewerkers zullen tenslotte de eigen cliënten enthousiast moeten maken voor gebruik van het portaal. Praat de organisatie vóór de uitrol nog een keer bij over nieuwe procedures, gevolgen en planning.
        3. Neem de tijd en check alle procedures dubbel, voordat de definitieve uitrol plaatsvindt. Het voortraject neemt meer tijd in beslag dan je denkt en je kan de cliënten maar één keer een goede eerste indruk geven.

Hoe zien jullie de ontwikkeling en het gebruik van het klantenportaal in de toekomst?
Cliënt Online biedt nog heel veel mogelijkheden waar wij als organisatie nog geen gebruik van maken. Bovenaan ons lijstje staan de app en Formulier Online. Ook het uploaden van stukken door cliënten willen we meer gaan stimuleren. We hebben echter besloten alles gefaseerd uit te rollen en elk jaar een nieuw project op te pakken.

Wat zien jullie graag in toekomstige versies van het portaal?
De hoeveelheid e-mailberichten die cliënten ontvangen als er stukken ter accordering zijn geplaatst zou mijns inziens omlaag moeten. Dit stoort de cliënten en zij zien soms door de bomen het bos niet meer. Verder zou er ook een optie moeten zijn, dat alleen aangewezen gebruikers bepaalde stukken mogen inzien. Dit verzoek is ingediend en ik hoop dat dit gauw wordt gerealiseerd. Tot slot, alle uitbreidingen die het portaal gebruikersvriendelijk houden zijn van harte welkom!

Onze nieuwe uitdaging is onze nieuwe collega’s in Voorburg en hun cliënten enthousiast te maken voor het cliëntportaal. Maar de basis is er, dus kunnen we oneindig veel cliënten op het portaal hebben!

Lees hier meer over Stolp+KAB adviseurs en accountants

Single SignOn koppeling met WeFact

PinkWeb heeft met WeFact een nieuwe Single SignOn koppeling gerealiseerd tussen Cliënt Online en het online factuurprogramma van WeFact.

Het factuurprogramma waarmee online factureren gemakkelijk wordt voor een ZZP’er en ondernemer. Het factuurprogramma is online en gebruiksvriendelijk.

Gebruikers kunnen direct via Single SignOn inloggen. Het onthouden van aparte inloggegevens en inloglocaties is dan niet langer nodig.

Meer informatie over WeFact.