In gesprek met… Remco de Boer van Cramer Accountants en Belastingadviseurs

Cramer is een  accountants- en belastingadvieskantoor dat zich met name richt op het Midden en Kleinbedrijf, en is gevestigd aan de Zijlweg in Haarlem. Cramer bestaat al ruim 40 jaar en is in zijn huidige vorm een kantoor met een twaalftal medewerkers, waaronder drie Accountant-Administratieconsulenten en twee fiscaal juristen.  Zij ondersteunen hun klanten op een zeer breed terrein, waaronder het samenstellen van jaarrekeningen en tussentijdse overzichten, begeleiden bij de opzet van administraties, salarisadministratie en het verzorgen van de fiscale aangiften en -advisering.

Wat heeft jullie doen besluiten om het portaal van PinkWeb te gaan gebruiken?

Wij zijn continu bezig om onze werkprocessen te optimaliseren en wij zijn van mening dat een klantenportaal  hierin bijdraagt. Wij kunnen door het klantenportaal efficiënter met onze klanten samenwerken, waardoor wij veel tijd en kosten kunnen besparen. We delen correspondentie, salarisstroken, back-ups en permanente stukken met de cliënt en laten ze hun belastingaangiften accorderen. Ook de opmars van SBR / XBRL en de toename van het aantal klanten dat gebruik maakt van online boekhouden heeft ons doen besluiten om het klantenportaal van PinkWeb aan te schaffen.

Waarom hebben jullie besloten nu gebruik te gaan maken van een klantenportaal?

De aanschaf van een klantenportaal stond bij ons al een tijd op de planning.  Het past uitstekend in onze strategie om online met onze klanten samen te werken. Daarnaast zijn wij bezig met het moderniseren van onze website. Een onderdeel daarvan is om klanten op onze website te laten inloggen om hun administratie (online) te voeren. Een uitgelezen moment om nu echt met een klantenportaal aan de slag te gaan.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

Wij zijn ons bewust van de toenemende mogelijkheden om online met onze klanten samen te werken. Zeker de jonge ondernemers weten niet beter en willen niet anders. Daarnaast merken wij hoe prettig het is om in de online boekhouding van onze klanten te kunnen meekijken, zodat wij altijd up-to-date informatie hebben en klanten tijdig van adviezen te kunnen voorzien.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

De winstpunten liggen enerzijds in de te realiseren tijdsbesparing op velerlei gebieden (voor ons en voor de klant).  Denk hierbij aan het proces van accordering van aangiften, het versturen van SBR-rapportages en het delen van allerlei informatie.  Anderzijds is het een manier om de klant nog beter aan je te binden, doordat zij via onze website in hun eigen portaal toegang hebben tot onze diensten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten goed met ICT veranderingen, zoals het inzetten van een portaal omgaan?

Veel van onze klanten zijn zelf al in sterke mate geautomatiseerd. Voor hen zal het gebruik van een klantenportaal direct tot een nog betere samenwerking  leiden.  Andere klanten zullen we hierin wat strakker begeleiden. Dit zal een traject zijn waar we in in de toekomst volop mee aan de slag gaan!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *