HH Groep

In gesprek met… Peter Cools van HHGroep Horeca Administraties

HHGroep Horeca Administraties is een administratie- en advieskantoor dat zich richt op de horecaondernemers die in Nederland gevestigd zijn. Een groot gedeelte van onze dienstverlening komt overeen met die van andere accountants- en administratiekantoren, maar we onderscheiden ons door de situatie van de horecaondernemer als uitgangspositie van onze dienstverlening te nemen. We hebben adviestrajecten speciaal gericht op de horecabranche en door ons netwerk (branchevereniging, adviseurs gericht op horecaconcepten of gastvrijheid, makelaars, brouwerijen, automatiseerders etc.) kunnen we makkelijk inspelen op de meest voorkomende situaties waar een horecaondernemer zich in kan bevinden (starten, wijziging bedrijfsconcept, uitbreiding, overdragen, samenwerken, staken etc.).

 Waarom hebben jullie besloten gebruik te gaan maken van een klantenportaal?

Dat heeft verschillende redenen. De belangrijkste is dat wij de horecaondernemer een veilige omgeving willen bieden waarin hij altijd toegang heeft tot zijn managementinformatie en andere belangrijke documenten. Daarbij is het maatschappelijk verantwoorder om de papierstroom waar onze branche om bekend staat fors te verminderen.

Waarom hebben jullie gekozen voor het portaal van PinkWeb?

We zijn op zoek gegaan naar een betrouwbare leverancier van ICT-diensten gericht op het optimaliseren van werkprocessen, waarbij contact plaats vindt op informele wijze. Daarnaast een partij die haar eigen product centraal stelt en zich niet laat leiden door andere spelers op de markt.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

Steeds meer onderdelen van onze dienstverlening worden geautomatiseerd. Dat is goed, want je wilt je opdrachtgevers zo min mogelijk voor je accountancydiensten laten betalen zodat ze budget overhouden voor gedegen advies. Met alleen cijfers verstrekken verbeteren we de prestatie van onze opdrachtgevers niet. Ondernemers moeten ook ondersteund worden om de de juiste richting te bepalen en te blijven volgen.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

De focus is door meer online te doen (nog) meer op onze opdrachtgever komen te liggen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal (zijn) gaan omarmen?

We zijn heel laagdrempelig begonnen door alleen de dossierfunctie te gebruiken. Veel van onze cliënten zijn nog niet ‘online’ dus die taak nemen we eigenlijk ook op ons. Langzaamaan gaan we het gebruik van het portaal opvoeren. Na de dossierfunctie zijn we gaan werken met de Single Sign on voor Twinfield, Exact Online en Nmbrs. De volgende stap die we voor ogen hebben, is pas het accorderen. We willen de opdrachtgever niet afschrikken en het afbreukrisico beperken. De langzame opzet combineren we door in al onze contacten met opdrachtgevers het portaal te benoemen.

Hoe zien jullie de ontwikkeling en het gebruik van het klantenportaal in de toekomst?

Wij denken dat de jonge startende ondernemer ervan uit gaat dat hij voor zijn accountancydiensten ‘online’ kan communiceren. De slag moet nu alleen gemaakt worden bij dat deel van de ondernemers dat beide (of alleen offline) gewend is.

Wat zien jullie graag in toekomstige versies van het portaal?

Wij verwachten van PinkWeb (en vertrouwen erop) dat zij de wensen en de nog onbenoemde behoeften van de accountancybranche in beeld hebben en hier hun product op door ontwikkelen. Voor HHGroep is er nog genoeg uitdaging om samen met PinkWeb verder ‘online’ te gaan.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *