In gesprek met… Michel Zoutewelle van Zoutewelle Accountants

Zoutewelle Accountants is een klein, laagdrempelig advieskantoor gevestigd in Waalwijk. Dagelijks staan acht medewerkers klaar voor hun klanten om ze te ‘ontzorgen’ op administratief, fiscaal en financieel gebied! Met veel plezier, no-nonsense en to the point!

Waarom hebben jullie besloten gebruik te gaan maken van een klantenportaal?

We hebben verschillende redenen gehad om een klantenportaal te gaan gebruiken. De twee belangrijkste redenen zijn dat we een jong, modern en fris kantoor zijn. Een jaarrekening op papier past hier niet bij. Daarnaast wilden we ook graag het accorderingsproces van aangiften, jaarrekeningen e.d. versoepelen.  De automatische reminders vanuit het portaal maken ook onderdeel uit van dit proces.

Waarom hebben jullie gekozen voor het portaal van PinkWeb?

PinkWeb is een onafhankelijk portaal, makkelijk in gebruik en is makkelijk koppelbaar met de (meeste) softwarepakketten die wij gebruiken.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

Door gebruik van het portaal hebben we het accorderingsproces versnelt en de processen geoptimaliseerd. Ook hebben we minder drukwerk.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

Ja, maar dat is niet alleen gebeurd door het gebruik van Cliënt Online. De veranderingen in de markt spelen hier zeker ook een grote rol in.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal (zijn) gaan omarmen?

Gewoon door ermee te starten. De jongere ondernemers hebben hier geen enkele moeite mee. De oudere, wat ‘klassiekere’ ondernemer moppert in het begin vaak, maar door hem of haar persoonlijk de werking uit te leggen, zie je ook daar dat het portaal gewoon gebruikt wordt. Schroom verder niet voor een uitzondering. Je hebt er altijd klanten bij die op de  ‘oude’  manier hun jaarrekening willen ontvangen: gewoon op papier met een aparte akkoordverklaring.

Hoe zijn jullie de ontwikkeling en het gebruik van het klantenportaal in de toekomst?

Het portaal zal zich steeds meer ontwikkelen als een online samenwerkingsverband tussen ons kantoor en de klant. Ook het uploaden van informatie, wat nu nog veelal per e-mail gaat, zal een vlucht krijgen. Verder zullen alle informatiestromen vanuit de verschillende software volledig geautomatiseerd worden door middel van webservices.

Wat zien jullie graag in toekomstige versies van het portaal?

We zien graag dat lay-out ook continu wordt vernieuwd, fris en nog moderner.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *