Moet je als accountantskantoor zelf een app laten maken? Veel kantoren lijken te vinden van wel, maar waarom eigenlijk? Als je een app wilt hebben, omdat het er nou eenmaal bij hoort of omdat je concullega’s die ook hebben, dan zul je er niet uithalen wat erin zit. De SRA vroeg me laatst om een presentatie te geven aan hun IT-managementkring over apps in de kantoorpraktijk. 

Dit werd echter geenszins een verhaal over “je had gister al een app moeten hebben” of dat ” je een app moet hebben om mee te doen”. Wat dan wel? Over de fantastische mogelijkheden die apps kunnen bieden! En ook over afwegingen voor wel of geen (eigen) app en wat voor opties je eigenlijk hebt, passend binnen je visie, doelen en budget. En als je dan aan de slag gaat, waar je dan rekening mee moet houden. Hoe je je mobiele aanwezigheid inbedt in je middelenmix, welke trends er op dit moment in de app-wereld zijn en hoe je zorgt voor optimale adoptatie.

Met PinkWeb bieden we ook een handige oplossing voor zowel kantoren als cliënten. Een gratis app rondom het accountancy klantenportaal Cliënt Online, met nieuwsberichten, toegang tot online dossiers, een accorderingsfaciliteit en je eigen logo in de app. Deze kan zelfs tegen geringe kosten verder gepersonaliseerd worden en onder eigen naam en met eigen app-icoon, in de appstores worden geplaatst. Meer informatie over deze apps vind je hier.

Hieronder de presentatie die ik gaf bij de SRA. Heb je vragen? Ik denk graag met je mee.

Jelmer Nieuwenweg

Jelmer Nieuwenweg

Oprichter, eigenaar

Jelmer is één van de vier oprichters en eigenaren van PinkWeb en heeft een passie voor innovatie, verandering, nieuwe ervaringen en gadgets. En wat dat betekent voor mensen, communicatie, het gebruik van informatie en sociale interactie.