Twinfield en Cliënt Online werken nu nóg beter samen

Samen met Twinfield hebben we de koppeling tussen beide systemen een flinke boost gegeven. Hier leest u wat we hebben gedaan.

Wat is er veranderd?
We hebben een nieuwe poort gebouwd voor het verkeer naar tussen Twinfield en PinkWeb. Dat betekent dat informatie tussen beide systemen niet langer eens per half uur via een webservice wordt uitgewisseld, maar dat we een realtime koppeling hebben. Ook hebben we het aantal aangiftemogelijkheden vanuit Twinfield naar PinkWeb uitgebreid. Het was al mogelijk om btw en ICP aangiften te versturen, daar hebben we nu de aangiften ‘fiscale eenheid’ en ‘suppletie’ aan toegevoegd. Meer mogelijkheden dus!

Werkwijze
De werkwijze blijft grotendeels hetzelfde. Wanneer je voor je klant een aangifte hebt afgerond en klaargezet in Twinfield kun je die op elk moment via PinkWeb versturen. De klant ontvangt dan via het portaal een bericht dat er een aangifte klaarstaat die gecontroleerd kan worden. Een groot voordeel is ook dat je vanaf nu vanuit elke Twinfield omgeving naar het klantenportaal kan versturen. Voorheen was dat slechts mogelijk vanuit één omgeving. Een belangrijke optimalisatie voor Twinfield klanten met meer dan één omgeving!

Wat moet je doen?
De eerste stap is het verwijderen van de zogenaamde ‘Pinkwebgebruiker’ uit de Twinfield administratie: deze is niet meer nodig. Hierna moet je Twinfield vertellen dat je de nieuwe poort voor de verzending wilt gebruiken. Dit is een handeling die alleen superusers in Twinfield kunnen verrichten. Een uitgebreide instructie vind je in de Knowledge Base van Twinfield.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *