Terugblik: de eerste PinkWeb Sessions

Geplaatst op 30-09-2019 in Nieuws

Op donderdag 12 september organiseerde PinkWeb de allereerste PinkWeb Sessions in het Louwman Museum in Den Haag. We zijn deze middag met een selecte groep genodigden op reis gegaan door de tijd. We kijken terug op een fantastische middag waarin we een mooie museumtour hebben gecombineerd met interactieve sessies over (de toekomst van) accountancy.

De dag werd geleid door autojournalist Werner Budding en onze senior accountmanager Marvin Jansen. Tijdens de interactieve sessies hebben we uitgebreid met onze bezoekers gesproken over de overeenkomsten tussen de automotive en de accountancy. Waar komen we vandaan, waar zijn we nu en waar gaan we naartoe?

Er kwamen verschillende onderwerpen aan bod. Staat de accountant bijvoorbeeld nog wel dicht bij zijn klant? Hier waren de accountants verdeeld over. Enerzijds maakt de digitalisering het makkelijk om minder bij je cliënten langs te gaan, maar dat persoonlijke contact blijft juist wel erg belangrijk.

Zo kwamen we op het onderwerp ‘hoe onderscheid je je van de rest?’ Door de standaardisatie worden administratieve processen uit handen genomen en verder geautomatiseerd. Je moet dus een toegevoegde waarde bieden.

Werner Budding vergeleek situaties in de accountancy en de automotive. Denk aan minder showrooms en verkopers door digitalisering (verandering van werkwijze), investeren in merkbeleving (toegevoegde waarde) en verdere ontwikkelingen in de toekomst (hoe ziet je rol er over 10 jaar uit?)

Het Louwman Museum bood een prachtig decor voor de PinkWeb Sessions. Tijdens de rondleiding door het museum werden we letterlijk meegenomen op een reis door de tijd. Onze gids vertelde alles over de geschiedenis van de auto, de verschillende verhalen bij de modellen die hij ons liet zien en we kwamen langs hoogtepunten als bekende filmauto’s en racewagens.

Ons doel met de PinkWeb Sessions was om de genodigden een leuke dag te bezorgen én om meer te leren over hoe accountants naar de markt en ontwikkelingen kijken.

Wij zeggen: mission accomplished!