AI & support: verhoogde productiviteit en klanttevredenheid

Geplaatst op 30-10-2025 in Blogs

Klantenservice speelt een cruciale rol in elk hedendaags bedrijf. Bij PinkWeb vinden wij het leveren van goede support belangrijk. Waar anderen vooral sturen op snellere afhandeling, focussen wij ons op het daadwerkelijk oplossen van het probleem. De inzet van AI gaat bij ons daardoor vooral over de service naar een hoger niveau tillen en de klant nóg beter van dienst te zijn.

Proof of concept

Met behulp van technologieën zoals N8N proberen we verschillende bronnen met elkaar te verbinden om sneller en efficiënter antwoorden aan support medewerkers te leveren. Vragen hoeven niet meerdere keren gesteld te worden of er hoeft niet gezocht te worden naar een antwoord in een mailbox/database. Hierdoor kunnen klanten sneller geholpen worden zonder vertragingen.

Dagelijks gebruik en veiligheid

De dagelijkse inzet van AI-tools krijgt hiermee aanzienlijk verhoogde efficiëntie binnen ons supportteam. Veiligheid blijft evenwel een topprioriteit. Zoals de manager van het supportteam benadrukte: “Je kunt wel blind met AI aan de slag gaan, maar je moet goed onderzoeken wat je kunt gebruiken, niet alles werkt.” Deze wijsheid benadrukt het belang van een bewuste en doordachte toepassing van technologie.

Klantsupport en toekomstperspectieven

Dankzij AI heeft PinkWeb zelfredzaamheid binnen de klantondersteuning kunnen realiseren. Het blijft belangrijk om niet stil te staan en voortdurend te zoeken naar manieren om AI-tools verder te integreren en optimaliseren.

De inzet van AI in supportprocessen bij PinkWeb leidt tot een aanzienlijke verbetering van de dienstverlening en draagt bij aan het doel: verhogen van de klanttevredenheid. Wel moeten we ons ervan bewust blijven dat het de nodige zorg en aandacht blijft krijgen om het te optimaliseren en verder te ontwikkelen. En nog belangrijker: persoonlijk contact niet uit het oog verliezen met de ontwikkeling van AI.

“Dit artikel is 60% gegenereerd met A.I.”

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan het hier!

 

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.