AI & support: verhoogde productiviteit en klanttevredenheid
Geplaatst op 30-10-2025 in Blogs
Klantenservice speelt een cruciale rol in elk hedendaags bedrijf. Bij PinkWeb vinden wij het leveren van goede support belangrijk. Waar anderen vooral sturen op snellere afhandeling, focussen wij ons op het daadwerkelijk oplossen van het probleem. De inzet van AI gaat bij ons daardoor vooral over de service naar een hoger niveau tillen en de klant nóg beter van dienst te zijn.

Proof of concept
Met behulp van technologieën zoals N8N proberen we verschillende bronnen met elkaar te verbinden om sneller en efficiënter antwoorden aan support medewerkers te leveren. Vragen hoeven niet meerdere keren gesteld te worden of er hoeft niet gezocht te worden naar een antwoord in een mailbox/database. Hierdoor kunnen klanten sneller geholpen worden zonder vertragingen.
Dagelijks gebruik en veiligheid
De dagelijkse inzet van AI-tools krijgt hiermee aanzienlijk verhoogde efficiëntie binnen ons supportteam. Veiligheid blijft evenwel een topprioriteit. Zoals de manager van het supportteam benadrukte: “Je kunt wel blind met AI aan de slag gaan, maar je moet goed onderzoeken wat je kunt gebruiken, niet alles werkt.” Deze wijsheid benadrukt het belang van een bewuste en doordachte toepassing van technologie.
Klantsupport en toekomstperspectieven
Dankzij AI heeft PinkWeb zelfredzaamheid binnen de klantondersteuning kunnen realiseren. Het blijft belangrijk om niet stil te staan en voortdurend te zoeken naar manieren om AI-tools verder te integreren en optimaliseren.
De inzet van AI in supportprocessen bij PinkWeb leidt tot een aanzienlijke verbetering van de dienstverlening en draagt bij aan het doel: verhogen van de klanttevredenheid. Wel moeten we ons ervan bewust blijven dat het de nodige zorg en aandacht blijft krijgen om het te optimaliseren en verder te ontwikkelen. En nog belangrijker: persoonlijk contact niet uit het oog verliezen met de ontwikkeling van AI.
“Dit artikel is 60% gegenereerd met A.I.”
