In gesprek met… Bob Jong (RA) van Phidra Accountants & Adviseurs

Geplaatst op 03-03-2014 in Klantverhalen

Phidra Accountants & Adviseurs is een allround dienstverlener en adviseur in ondernemen met twee vestigingen in Noord-Holland. Phidra verleent diensten op diverse disciplines (Accountancy, Audit & Assurance, Fiscale advisering en aangiftepraktijk, Administratie, Salarisadministratie en alle voorkomende P&O-werkzaamheden). Er werken momenteel achttien professionals, waarvan een groot aantal personeelsleden met vele jaren ervaring bij de ‘the big four’ bewust heeft gekozen voor de overstap naar een kleiner kantoor. Hier adviseren zij hun MKB-klanten met de grootste zorg en aandacht. Ze kijken niet alleen terug op behaalde resultaten, maar richten hun blik vooral vooruit. Kritisch waar het moet, adviesgericht waar het kan.

 

PinkWeb

Waarom hebben jullie besloten gebruik te gaan maken van een klantenportaal?

De ontwikkelingen binnen ons vakgebied en het feit dat XBRL/SBR eraan zat te komen, heeft ons reeds in 2011 doen besluiten gebruik te gaan maken van een klantenportaal.

Waarom hebben jullie gekozen voor het portaal van PinkWeb?

Na een eerdere ervaring met een andere leverancier zagen wij het belang in van een goed werkend portaal (voor ons zijn dit gebruiksgemak, de look & feel en het hebben van een mobiele app). Wij wisten echter dat de mogelijkheden bij deze leverancier beperkt waren en ons niet zou brengen wat wij wilden. Zodoende zijn wij na een heroverweging snel uitgekomen bij PinkWeb. PinkWeb heeft professionals in huis op alle gebieden, de lijnen zijn kort, er is aandacht voor mogelijke verbeterpunten en de contacten verlopen erg prettig.

Wat zijn de winstpunten van het gebruik van Cliënt Online?

Met Cliënt Online (bij ons Phidra Online) hebben we een nieuwe manier van communiceren met onze cliënten kunnen toevoegen aan ons dienstenpakket. Uiteraard op het gebied van aangiftestromen, maar ook op het gebied van digitale dossiervorming en Single SignOn (waardoor one-stop-shop mogelijk wordt). Nu cliënten steeds meer gebruik gaan maken van Phidra Online, wordt het gebruik van de upload functie voor diverse stukken ook intensiever en daarmee waardevol voor een snelle kennisdeling. Het accorderen via sms van aangiften en publicatiebescheiden wordt door onze cliënten als zeer prettig ervaren en het maakt de cyclus van klaarzetten tot accordering voor ons als kantoor ook zeer efficiënt.

Is jullie focus door het gebruik van Cliënt Online ook meer online komen te liggen?

Niet meer, want de focus lag al jaren op online. Inmiddels draaien nagenoeg alle softwarepakketten ‘in the cloud’ en kunnen we onze cliënten een productiestraat aanbieden die voldoet aan behoeften en verwachtingen. Prettig is dat steeds meer softwarepartijen het belang van samenwerking inzien, zodat in principe alle koppelingen mogelijk zijn tussen de voor ons en onze cliënten benodigde pakketten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten het klantenportaal (zijn) gaan omarmen?

Door de aangiften en jaarstukken klaar te zetten in het portaal, moet de klant wel gebruik gaan maken van Phidra Online. Natuurlijk moeten enkele klanten wennen aan deze nieuwe manier van communiceren, maar ook zij zien snel de meerwaarde en het belang in.

Hoe zien jullie de ontwikkeling en het gebruik van het klantenportaal in de toekomst?

Vanaf 2014 zullen alle productstromen, naast btw-aangiften en publicatie bescheiden tevens alle andere aangiftestromen, via het portaal worden afgehandeld. Hierdoor zullen de cliënten nog meer gebruik gaan maken van Phidra Online en ook benodigde gegevens hiervoorv via het portaal uploaden. We streven er natuurlijk naar dat de klant als eerste in de ochtend Phidra Online opstart, omdat hij/zij hier alles vindt wat benodigd is voor de samenwerking met de accountant.

Wat zien jullie graag in toekomstige versies van het portaal?

Wij zien graag een verdere verbetering van de logica van indeling en performance. Mensen en dus ook onze cliënten zijn steeds meer gewend aan (en misschien ook wel verwend) met gebruiksvriendelijke apps, waarvan het gebruik voor zich spreekt. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Google+ etc. Overbodige stappen en inhoud is ballast en daarmee overbodig. Less is more is het credo, maar dan zonder iets van belang over het hoofd te zien. Misschien dan ook goed om meerdere koppelingen te realiseren waar cliënten behoefte aan hebben op een normale dag (bijvoorbeeld met internetbankieren). Hierbij is gebruiksgemak, bijvoorbeeld voor het goedkeuren van aangiften, een uitdaging.

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

 

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.